BLOG ESPORTIU



Aquest blog no es mes que un diari per parlar un poquet dels entrenaments que vaig fent i les competicions en les que vaig participant, amenitzat amb un parell de fotos.

dimarts, 2 d’octubre del 2012

EXTREMEMAN 2012

La cursa més important de l'any en quan a preparació. Hores i hores d'entrenament,a vegades disfrutant i algunes sense ganes. Tot arriba i el 23 de septembre va arribar.

Mes que una competició era un "fin de fiesta", una espècie de viatge de fi de curs. Vint i tants triats i acompanyants cap a menorca en vaixell. També participants d'altres clubs, ctc, ctpalma, tribombers...



Arribam als apartaments tramuntana park i berenam al cactus, el nostre punt de trobada oficial.


tothom està content, desitjant que arribi el diumenge. Anam a reconéixer el circuit de bici i ens agrada molt. 2 repetxos durillos i la resta per anar acoplat a tope. Feim una mitja de 29 amb aturades i sense forçar gens. això pinta be.


també anam a veure la terrible pujada a la torre de fornells per saber el que ens espera. la pujada es dura però la bellesa del paisatge ho compensa.




Check in . Jo deix tot preparat (bidons, gels, rodes inflades, sabatilles) per anar mes tranquil el dia de la cursa. La majoria de companys entren el mateix dia per deixar tot això, però jo vull anar sense presses.


Sopar de club i foto amb el gran xavi llobet, olimpic.



be, anem al lio. la cursa.

5.30 AM. fa fosca, anam cap a boxes. no puc encalentir perque colliré fred si me tir a l'aigua i llavors he d'esperar 15 minuts. no passa res, en 2000m, emplearé els primers 500 per encalentir. Decideix nedar amb ulleres clares, les de 4 euros de decatlon. També decideix nedar només amb la part d'abaix del tritraje, no m'arrib a acostumar a nedar "vestit". Foto de grup i adins l'aigua.



Estic a primera fila, devora el juanan. ens desitjam sort. sona la bocina. Tenim 2000m per devant. Es forma un primer grup amb els pros, xavi llobet, clemente. En juanan, s'en va uns 30 segons. La meva tàctica era no forçar massa ja que llavors surt molt cansat i me penalitza a la bici, aixi que me pos darrere un nedador que veig que va a bon ritme i me va duent cap a la primera boia. Sensacions dolentes (per no haver encalentit) fins als 500m i llavors una monada.
Som un grup de 4. jo vaig el segón, Arribant ens desviam un poc cap a la esquerra i un kayak ens corregeix. Me passen els dos nedadors que anaven darrere, jo no vull forçar en cap moment per arribar sense acid làctic.

Surt de l'aigua en octava posició, en 28 minuts aprox.


transció lenta perque me he de posar el maillot. agaf la bici i cap al circuit de 90km.

Després de passar els repetxos, venen unes rectes impresionants, amb el sol del dematí, els camps de menorca, les vaques, la quietud i pau...realment inolvidable. mai havia disfrutat tant en una cursa.

Me van passant ciclistes, uns com una moto, altres els puc controlar. alerta posa-se devora, no es pot fer drafting, encara que a vegades es dificil respectar les distancies marcades per el reglament.

A la rotonda les triettes, les nostres animadores, la cati acronem fent fotos, la geni animant...realment es una festa !!!


Al final de la primera volta me passa el Manuel, anava per jo, segons me comenta després. El duc a la vista durant un parell de km`s i llavors se'n va, com es normal. Me passa gent coneguda, com en paco ruiz, josele, Lluis Garcia. I en la darrera volta, a uns 20km de meta, en Jose Lares, company de club. Decideix augmentar el ritme i que no se m'escapi, lo qual aconsegueix (sense fer drafting, es clar)

Arribam. Han estat 90km fantastics, a una mitja de 34kmh, en 2.26h posició 117.

Ara comença la pelicula. La que jo vaig protagonitzar la podriem titular "crónica de una muerte anunciada"

Me sentia bé, les cames senceres i vaig prendre una decisió. aguantar el màxim de temps a una velocitat alta amb l'esperança de arribar fins el final. Si sortia be, quedaria entre els 30 primers, si no...no sé.



Vaig aguantar 10 o 11 km adelantant gent, disfrutant molt de córrer. Però en una de les baixades de la torre, les cames me varen començar a fallar. Vaig haver d'aturar per estirar isquios i quadriceps.


Vaig passar d'anar a 4.20 a córrer a 5.30. Les cames no responien. Vaig deixar de córrer amb la passa ample, que es com a mi m'agrada, a fer passetes petites amb la sensació de que m'anava a pegar un tirón que me deixaria fora de la cursa. Sense poder fer res, me varen adelantant els que havia passat abans (lluis garcia, jose lares).

Els darrers kilómetres se varen fer eterns, bòfigues als peus, calor, els ànims de la gent ja no servien de res...En Manolo Blasco, en el darrer gir, me diu, "te cojo y entramos juntos !!!" Ja ja ja, sense saber-ho ell me va ajudar ja que jo me vaig dir, no manolo, no entraremos juntos, i vaig apretar,fent els darrers kilómetres a 5min/km i arribant a meta en 1 hora 43min per completar els 21km.


Total 4 hores 43 minuts. el 49 de la general (uns 600) el 5 M40 i 3º en el campionat de balears de mitja distancia. Molt content per el resultat i un poc decebut per no poder acabar la cursa com a mi m'agrada, de menys a més.

http://www.elitechip.net/system/public/dldcache/55d94f10141f04c006891caebad87ec2.pdf


Però tenint em compte que les meves previsions eren de quedar el n. 200, crec que quedar dins els 50 primers en el meu segón tri de mitja distancia,  es una passada.


                                 Aqui dedicant el meu premi als meus companys de club, els triats

Vull donar la enhorabona a tots els triats finishes, tots ho hem fet molt be. Però en especial vul mencionar a la Super Pilar, que ho guanya tot,  al josé Lares, primer triat i al abuelo manolo Blasco, el qual va fer un sector de bici espectacular i una carrera a peu brutal. Sempre al mateix ritme, i amb una rialla de orella a orella. Es tot un exemple !!

Menció apart es mereix na Cati Pons, Acronem per el seu suport i feina fotogràfica, unes 2000 fotos !!!

Després del tri, hem passat una setmana de vacacions descobrint cales verges per el camí de cavalls. Una passada !!! Vos ho recoman a tots !!!

http://www.elcamidecavalls.cat/cami/








2 comentaris: