BLOG ESPORTIU



Aquest blog no es mes que un diari per parlar un poquet dels entrenaments que vaig fent i les competicions en les que vaig participant, amenitzat amb un parell de fotos.

dilluns, 23 de gener del 2012

prova esforç i cursa elitechip

Aprofitant que el divendres va esser festiu, havia quedat amb els metges de l'equip de ciclisme en pista del Palma Arena, per fer-me una prova d'esforç en bici. L'any passat m'hen havia fet una sobre cinta i enguany me varen oferir aquest altre tipus de prova i vaig pensar que aniria bé per els entrenaments, conéixer els meus umbrals i potència sobre la bicicleta.

La prova va esser molt completa, amb medició de percentatge de greix, antropometria, ecocardio (ecografia del cor) electro i tensió en esforç i determinació de umbral anaeròbic mitjançant la medició de gasos, que es més fiable que la prova de lactat, i anàlisi de la recuperació després de l'esforç.


                                                                  el questionari previ


                                                          La prova damunt la meva bici

La prova va consistir en un encalentiment previ i, amb plat petit i pinyó gròs, començar a pedalejar amb una resistència de 100wats i a 85-90 de cadència. Cada 3 minuts, la resistència augmentava en 25wats i s'havia de mantenir la mateixa cadència.

Sa veritat es que no vaig durar massa.Vaig arribar al meu umbral anaeròbic als 225wats amb 162 ppm, lo qual es, segons la meva opinió, bastant pobre. Crec que vaig encalentir massa i quan vaig començar la prova, ja anava un poc cansat. Apart de que a l'hivern estic sortint un sol dia a la setmana en bici.
La recuperació va ser molt ràpida, part positiva.

Vos deix l'enllaç per si voleu mes info.

http://stryc.org/

Dissabte dematí tocava sortideta am els TRIATS. Una sortida suau de tècnica, amb un convidat de luxe, en Jaume Adrover, ciclista de raça, que ens va explicar una part de tot el que sap delmon de la bici. La conclusió..que no tot son cames. El cervell també compta damunt la bici.

Anarem a la voltadora de Sineu a practicar exercicis de tècnica, i baixant cap a Palma, varem fer tècnica de relleus.

                   El berenar. Crec que als triats cada vegada més ens agrada aturar-mos a berenar...


L'horabaixa tocava cursa a peu.


Aquesta setmana no havia fet series i vaig pensar fer una serie de 5km a Consell aprofitant la cursa.
L'objectiu era veure fins on podia arribar. Una cursa bastant plana excepte un "repechón" i els darrers 300m, que picaven per amunt.

Vos puc dir que ho vaig donat tot. El resultat, molt bò. una mitja de 3.41 en 5.900m.
El temps per km va esser

1............3.20
2 ...........3.30
3............3.42
4............3.44
5............3.53
6............4.00

Això me crea el dubte de si hauria de intentar córrer a un ritme homogeni durant tota la prova o esta be començar tan fort,sapiguent q no podré aguantar el ritme. voltros que opinau?

Vaig quedar el 15 de la general i 3 de la meva categoria. Estic molt content per la meva progresió i per no tenir molèsties. Els entrenaments de series es comencen a veure.

resusltats
http://www.elitechip.net/index.php?zwshow=SYS-ZW-74IU8E09&dldid=930095&cmscmd=dlddoc&cmsplugin=zwelitechipplugin&cmsinstance=

 I el diumenge, la cursa per la dona.1000participants. La idea era anar tira a tira per mollar cames. Vaig córrer amb unes amigues disfrutant de la cursa i del bon temps.

Amb na Pilar, companya del club.

La setmana que ve, toca nedar un poc mes, ja que estic millor de l'hombro i reservar-me un poquet per tornar a competir diumenge a Artà.





2 comentaris:

  1. Toni, increíbles esos tiempos por km. Como tu dices si lo gestionaras un poco mejorarías la media y no sufrirías tanto. Si en esos 6k te hubieras mantenido a 3'35" el km desde el principio seguramente lo hubieras aguantado hasta el final. Para que luego digas que no estás fino, a mi me sacas un buen trecho.

    ResponElimina
  2. També crec que surts massa aviat, de més a menys. Tal vegada seria millor sortir a 3'30 - 35'' i així no t'ofegaries des del principi i tendries gas als darres dos km. De tota manera, aquesta mitjana de 3'41'' es boníssima. A l'estiu, quan hi hagi natació, te veurem ben endavant, disputant les proves. Això sí, la bici no l'has de deixar de banda!!!!

    ResponElimina